Startseite       SB-Funktionen für Studierende    WiSe 2021/22      Switch to english language  Hilfe

International organic food markets and marketing - Einzelansicht

  • Funktionen:

Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung und Seminar Kurztext
Veranstaltungsnummer 740893 SWS 6.00
Semester WiSe 2021/22 Studienjahr
Erwartete Teilnehmer/-innen 100 Hyperlink
Turnus jedes 2. Semester


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Zander, Katrin, Prof. Dr. verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Dozenten der Universität Kassel, Witzenhausen
Fakultät für Agrarwissenschaften
Inhalt
Kommentar

Contents:
• Analysis of international markets for organic products
• Organic regulations
• Basics of food marketing for exporters
• Oral and written presentation of marketing topic

Learning outcome, core skills:
Students
• are able to describe international markets for organic food
• know about international organic regulations
• are able to outline the steps for developing a marketing strategy
• know how to develop a marketing concept on international markets
• acquire personal skills for oral and written presentations in teamwork.

Literatur

Armstrong, G, Kotler, K., Opresnik, M.O. (2016): Marketing: An Introduction, 13th ed.,
Pearson, Harlow, UK.
Hollensen, S., Opresnik, M.O. (2015): Marketing: A Relationship Perspective. Vahlen,
Munich.

Leistungsnachweis

Oral examination (30 minutes) 60%, oral and written presentation
(20min, 5 p.) 40%


Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 2 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2021/22 gefunden: