Startseite       SB-Funktionen für Studierende    WiSe 2021/22      Switch to english language  Hilfe

International markets and marketing for organic products - Einzelansicht

  • Funktionen:

Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung Kurztext
Veranstaltungsnummer 740503 SWS 4.00
Semester WiSe 2021/22 Studienjahr
Erwartete Teilnehmer/-innen 30 Hyperlink
Turnus jedes 2. Semester
Credits 6


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Zander, Katrin, Prof. Dr. verantwortlich
Prüfungen / Module
Modul Studiengänge
M.SIA.E06.Mp: International markets and marketing for organic products
Modulbeschreibung
Master → Development Economics →Elective Area (18C) →M.SIA.E06: International markets and marketing for organic products
Master → Agrarwissenschaften →Master - Alle Schwerpunkte - Block D →M.SIA.E06: International markets and marketing for organic products
Master → Sustainable International Agriculture →Master - Double Degree - Wahlmodule Göttingen/Kassel →M.SIA.E06: International markets and marketing for organic products
Master → Sustainable International Agriculture →Master - Schwerpunkt 3: Tropical Agriculture - Block C →M.SIA.E06: International markets and marketing for organic products

Weitere Informationen zu den Prüfungsordnungen und Modulverzeichnissen finden Sie hier: Studienfächer von A-Z
Zuordnung zu Einrichtungen
Fakultät für Agrarwissenschaften
Dozenten der Universität Kassel, Witzenhausen
Inhalt
Organisatorisches

Dieses Modul findet in Witzenhausen statt

Voraussetzungen

Basic knowledge on marketing

Bemerkung

Teilnahmevoraussetzung:

Grundkenntnisse im Marketing werden erwartet.

Kommentar

Contents:
(i) Analysis of international markets for organic products; International trade
(ii) Import regulations for organic products in different countries;
(iii) Import regulations for agricultural products in the EU;
(iv) Export market research and analysis from the viewpoint of developing countries;
(v) Marketing strategies for the export of organic products;
(vi) Marketing measures for the export of organic products;
(vii) Case study for export of organic products from a developing country to the EU

Learning outcome, core skills:
(i) are able to analyse international markets with statistics;
(ii) know the modes of functioning of important import regulations;
(iii) are able to outline the steps that are necessary to collect and analyse market data of
export markets;
(iv) know the factors to consider in defining the marketing problem or opportunity;
(v) are able to develop a marketing concept for the export of organic products;
(vi) acquire personal skills for oral and written presentations in teamwork

Leistungsnachweis

Examination: Präsentation (ca. 24 Minuten) mit schriftlicher Ausarbeitung (max. 5
Seiten) (Gewichtung: 50%) und mündliche Prüfung (ca. 30 Minuten, Gewichtung:
50%)
Examination requirements:
Knowledge of tasks and approaches in market research as well as knowledge of data
survey methods, prognosis methods and analysis methods.


Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 3 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2021/22 gefunden: